Hărţuirea şi abuzul pe Internet, cele mai întâlnite probleme online în România
Hărţuirea şi intimidarea pe Internet, precum și înstrăinarea datelor personale sunt problemele semnalate cel mai frecvent pe parcursul celor doi ani de funcţionare a liniei de consiliere Helpline, componentă a programului Sigur.info de promovare a siguranţei copiilor pe Internet.
Helpline-ul se adresează celor care au întâmpinat probleme pe Internet şi poate fi accesat prin intermediul paginii www.sigur.info/helpline, reprezentând un serviciu gratuit de informare şi consiliere privind utilizarea în siguranţă a Internetului de către copii.
Potrivit raportului de activitate al liniei de consiliere Helpline, lansat de Salvaţi Copiii România, pe parcursul celor doi ani de funcţionare a liniei au fost primite peste 650 de apeluri şi sesizări atât din partea copiilor, cât şi a adulţilor.
Problemele semnalate cel mai frecvent sunt: hărţuirea şi intimidarea pe Internet - cyberbullying (218), înstrăinarea datelor personale (149), cazuri de fraudă şi/sau spam (35), pornografie/conţinut ilegal (24) şi şantaj (20).
Hărţuirea şi intimidarea pe Internet (Cyberbullying) poate presupune trimiterea de emailuri unei persoane care a refuzat comunicarea cu expeditorul, emailuri care pot conţine ameninţări, remarci sexuale, incitări la ură, şicanări ale victimelor, precum şi afişarea oricăror declaraţii false care au ca scop umilirea victimei.
Componenta Helpline oferă utilizatorilor mai multe posibilităţi de contactare, apelurile fiind preluate de coordonatorul Helpline şi de operator, la numărul de telefon 0744 300 476 şi prin chat Yahoo Messenger/Meebo, între orele 11.00–15.00, de luni până vineri, sau prin email la adresa helpline@sigur.info.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Comentariile sint moderate!