10 motive pentru care oamenii doneaza bani
Cele mai frecvente motive pentru care oamenii doneaza bani se afla mereu in sfera de interes a organizatiilor non-profit, care fac eforturi continue sa stranga fonduri pentru o cauza specifica. Filantropia se manifesta diferit de la un individ la altul, insa raportat la mase intregi de oameni, aceasta virtute poate fi stimulata cu argumentele potrivite.
Astfel, este important sa stim ce ii determina pe oameni sa sustina o cauza sociala si sa reflectam asupra motivelor pentru care oamenii doneaza bani in scop caritabil.
Iata 10 motive pentru care oamenii doneaza bani:
1. Implicarea esentiala
Oamenii doneaza bani atunci cand simt ca implicarea lor este esentiala si suficienta pentru a duce la bun sfarsit atingerea unui scop nobil.
2. Solicitarea directa
Majoritatea oamenilor decide sa doneze bani pur si simplu pentru ca li s-a inaintat o solicitare directa. Important este ca invitatia sa li se adreseze personal, nu la nivelul unui intreg grup.
3. Vina
Multe persoane investesc in caritate din vina, deoarece au posibilitatile materiale pentru a salva o situatie delicata si se tem de mustrarile de constiinta aferente.
4. Compasiunea
Observarea unor campanii care au nevoie de sustinere sau transmit un mesaj emotionant declanseaza sentimentul de compasiune, un mobil puternic in actul donatiilor materiale.
5. Transparenta
Donatorii decid sa isi aduca o contributie baneasca daca li se ofera informatii exacte despre destinatia sumei si gestionarea ei exacta.
6. Criza de timp
Atunci cand timpul se scurge tot mai rapid catre un termen-limita, oamenii simt o presiune crescuta sa ofere ajutor de ordin financiar.
7. Recunoasterea
Asumarea unui act filantropic si popularizarea lui are un impact pozitiv asupra reputatiei donatorului.
8. Competitia
Multi indivizi decid sa doneze bani din spirit competitiv, atunci cand alte persoane din anturajul lor personal sau profesional se implica in actiuni caritabile.
9. Empatia cu persoanele publice
Campaniile a caror imagine sunt diverse persoane publice (personalitati sportive, actori, muzicieni etc) sunt convingatoare pentru donatorii care se simt mai apropiati de idolii lor daca adera la cauza sustinuta de acestia.
10. Perioada anului
Sarbatorile importante si sfarsitul anului (inainte de sezonul taxelor si impozitelor) sunt perioade prolifice pentru strangerea de fonduri. Spiritul Craciunului si dorinta de a darui sunt mobilizatoare puternice pentru sporirea donatiilor.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Comentariile sint moderate!