Pentru a putea ramane in aer, avioanele clasice trebuiau sa aiba
neaparat o miscare de inaintare. Cand aripile inainteaza in aer, se
generează o forta numita si forta ascensionala, care mentine avionul in
aer. Elicopterul poate ramane in aer fara acea miscare de inaintare,
prin rotatia palelor elicei. Ansamblul paletelor se numeste rotor si
este actionat de un motor.
Cand elicopterul pluteste, forta ascensională generata de rotor este
egala cu greutatea elicopterului. Daca vrei sa ridici elicopterul la o
inaltime mai mare, trebuie marit unghiul de pozitie al paletelor.
Pilotul elicopterului poate mari simultan unghiul de pozitie al tuturor
paletelor, cu ajutorul parghiei de comanda. Daca elicopterul trebuie sa
coboare, pilotul trebuie sa micsoreze forta ascensionala prin micsorarea
unghiului de pozitie. Pentru miscarea de deplasare, rotorul se inclina
un pic in fata. Pentru inclinarea rotorului se mareste unghiul de
pozitie a paletelor aflate in spatele elicopterului si se micsoreaza
unghiul celor din fata. Forta de ascensiune in spate este mai
(...)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Comentariile sint moderate!