http://www.deagostini.ro/gvelieri/index.php
Construiţi o corabie unică din secolul al XVII-lea şi întindeţi pânzele spre mările lumii!
Galioanele au stăpânit mările în cea mai mare parte a secolelor al XVI-lea şi al XVII-lea. Aceste nave extraordinare, cu osatura lor caracteristică şi cu tunurile foarte puternice, sunt un capitol important din istoria velierelor şi a descoperirilor geografice. Impresionanta machetă pe care v-o oferim, integral construită din lemn, cu detalii din metal, se distinge prin reconstrucţia fidelă şi detaliată a originalului şi prin uimitorul finisaj al pieselor. Precizia reproducerii se poate observa şi în interiorul vasului: lestul, bucătăria, pompele, depozitele din cală.
Un model de înaltă calitate, care, prin dimensiunile (78-66 cm) şi eleganţa lui, va înfrumuseţa locuinţa dumneavoastră, oriunde l-aţi aşeza. Fără îndoială, veţi fi încantaţi să construiţi şi să expuneţi un galion atât de frumos.
Veţi afla totul despre cele mai frumoase corăbii care au navigat pe mări, despre oamenii care faceau parte din echipajele lor şi despre fascinantele călătorii ale căror protagonişti au fost. Vă oferim o colecţie extraordinară cu informaţii despre istoria navelor.
Nu trebuie să fiţi un modelist experimentat ca să construiţi această navă extraordinară. Editura DeAgostini promite să vă înveţe, pas cu pas, tot ceea ce trebuie să ştiţi pentru a obţine rezultate excelente. Pe parcursul seriei, veţi primi broşuri cu instrucţiuni de asamblare. Acestea conţin instrucţiuni clare de asamblare, cu imagini, care vă vor arata cum să pregătiţi şi să montaţi piesele pe care vi le oferim în fiecare săptămână. Chiar de la primul număr, vă veţi distra, cu siguranţă, foarte mult în timp ce vă construiţi galionul.
Construirea galionului dumneavoastra este mai usoara ca oricand, deoarece modelistul nostru cu experienta va sta la dispozitie oricand aveti nevoie de ajutor. Pentru mai multe informatii sunati la 021 40 10 888, de luni pana vineri, de la 10:00 la 18:00.
ASAMBLAREA GALIONULUI
- Model din lemn, cu detalii din metal
- Părţile principale ale navei, perfect tăiate
- Reproducere fidelă şi detaliată
- Interior cu balast, bucătărie şi cală
- Dimensiuni 78 x 66 cm
- 24 de tunuri
- Scara 1:50
- Instrucţiuni printate detaliate, cu fotografii
- DVD cu instrucţiuni generale
- Sfaturi prin telefon oferite de un specialist în modelism naval.
Macheta navei măsoară 78 cm lungime şi 66 cm înălţime.
2. Macheta include şi o bază pentru prezentare?
Un suport solid şi atractiv pe care să etalaţi galionul după ce l-aţi construit este inclus în colecţie.
3. Cum va fi susţinută macheta pe durata construcţiei?
Un cavalet pentru lucru, conceput special pentru această navă, va fi oferit în numerele de la începutul colecţiei. Vă recomandăm să confectionaţi o vitrină din sticlă, de preferinţă din geam cu grosimea de 2-3 mm, pentru a feri de praf macheta, atât în perioada de asamblare, cât şi pentru păstrarea sa ulterioară.
4. Care este diferenţa dintre macheta colecţiei şi cele asemănătoare disponibile în comerţ?
Faţă de machetele disponibile în magazinele de specialitate, modelul oferit de De Agostini este mai uşor de construit, anumite etape fiind simplificate – de exemplu, la etapa construcţiei elementelor de pe punte, piesele sunt deja tăiate, au fante, pentru o îmbinare mai uşoară, catargele sunt deja tăiate şi velele, deja cusute. În plus, aceasta are instructiuni de asamblare tipărite, cu fotografii pentru fiecare etapă de construcţie, şi un DVD, care îi va ajuta pe modelişti să depăşească şi cele mai dificile etape ale construcţiei galionului. Modelele existente în comerţ sunt, de regulă, confecţionate din material plastic, iar la terminarea etapei de asamblare, macheta nu reflectă fidel realitatea.
5. Uşurinţa construirii machetei aduce după sine şi un produs cu aspect nefinisat, fără suficiente detalii?
Categoric, nu. Detaliile şi realismul general al machetei sunt la standarde înalte.
6. Cât de autentic pare modelul, în comparaţie cu nava adevărată?
Gradul de autenticitate al machetei este foarte mare, în comparaţie cu planurile originale de construcţie ale galionului. Ca la orice machetă, numărul de scânduri este limitat, pentru a facilita accesul în interiorul calei.
7. Aş vrea să încerc să fac o machetă, deşi nu am experienţă. Voi putea termina acest proiect?
Instructiunile detaliate şi simplificarea etapelor de asamblare le vor permite tuturor să construiască această machetă, inclusiv celor fără experienţă.
8. Voi avea nevoie de instrumente şi materiale speciale pentru a începe macheta?
Da, dar nimic prea deosebit. Vei avea nevoie de câteva culori acrilice, aracet pentru lemn, superglue, de un ciocan mic, de un ferastrău mic, şmirghel foarte fin pentru lemn, pensule mici şi instrumente de tăiat (cutere).
9. Odată terminată, va fi nevoie de îngrijiri speciale pentru întreţinerea machetei?
În mod normal, trebuie evitat ca macheta să fie lovită sau să cadă. De asemenea, trebuie ferită de lumina directă a soarelui şi de schimbări bruşte de temperatură. E recomandată construirea unei vitrine din sticlă pentru a împiedica depunerea prafului sau deteriorarea cauzată de variaţiile de temperatură.
10. Trebuie să fac totul manual?
Macheta este realizată aproape integral manual. Unele elemente, cum ar fi catargele şi tunurile sunt gata făcute şi nu necesită tăiere, şmirgheluire, coasere sau polizare, ci doar vopsire.
11. Ce fel de vopsea va fi necesară pentru garnituri, cală şi punte?
Toate vopselele şi lacurile necesare pot fi procurate de la orice magazin de bricolaj sau de modelism. Dacă nu este nevoie de culoare, se recomandă un lac mat, pentru garnituri şi cală, şi un lac deschis, pentru punte. Finisarea ar trebui să fie netedă, fără prea multe detalii.
12. Cum pot netezi garniturile calei?
Poţi lua o scândură din lemn, precum cele utilizate la conceperea punţii. Apoi mişti scândura de-a lungul calei, de-o parte şi de alta a navei. Pe parcurs, este posibil să întâlneşti colţuri ascuţite, mai ales la curbura calei. Aceste colţuri necesită şmirgheluire, pentru a obţine o suprafaţă netedă a calei.
13. Cum se poate obţine o îmbinare mai bună între punte şi garniturile calei?
Verifică legăturile dintre punte şi garnituri, încercând să le îmbini fără a le forţa. Netezeşte colţurile punţii şi asigură-te că şipcile şi scândurile sunt perfect aliniate şi orizontale.
14. Este posibilă asamblarea punţii iniţiale fără utilizarea cuielor?
Se obişnuieşte utilizarea boldurilor pentru fixarea micilor suporturi de lemn pe garniturile calei, în timp ce lipiciul se întăreşte, apoi boldurile sunt scoase. Avantajul acestei metode, pe lângă înlocuirea cuielor cu bolduri, este că nu mai e necesară netezirea capetelor de cui, la terminarea machetei.
15. Pot fi tăiate fâşiile pentru punte înaintea asamblării?
Fâşiile nu sunt tăiate înaintea asamblării, dar trebuie ajustate, după ce au fost fixate şi lipite de corpul navei.
16. Cum se asamblează corect scările navei?
Taie mai multe trepte decât e necesar. Fixează-le cu un bold şi ajustează colţurile, aşa încât toate treptele să fie de dimensiuni egale. Foloseşte bandă adezivă pentru a fixa o parte a scării de masa de lucru, apoi lipici pentru trepte, asigurându-te ca sunt aşezate perfect în fiecare fantă. Când este gata, lipeşte cealaltă parte a scării şi las-o la uscat.
17. Cum se fixează roţile tunurilor?
Dacă vrei ca roţile tunurilor să se poată roti, trebuie să apeşi pe bara de alamă, pentru a-i aplatiza vârful. Introdu o roată pe bară, până când este oprită de vârful aplatizat. Lipeşte axul la baza afetului, lăsând puţin spaţiu, care să permită mişcarea roţilor. Apoi, introdu a doua roată şi taie axul chiar în spatele roţii, lăsând un vârf suficient de lung pentru a fi aplatizat ca mai înainte, fixând astfel cea de-a doua roată.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Comentariile sint moderate!